سرخط خبرها
خانه / دانش و فن آوری / عواقب وسیع تصادف مرگبار Model X برای تسلا – دیجیاتو – دبستان پسرانه غیر دولتی

عواقب وسیع تصادف مرگبار Model X برای تسلا – دیجیاتو – دبستان پسرانه غیر دولتی

اوایل فروردین ماه بود که یک دستگاه اتومبیل الکتریکی تسلا Model X در کالیفرنیای امریکا تصادف کرده و تبدیل به یکی از خبرهای داغ این کشور شد
اوایل فروردین ماه بود که یک دستگاه اتومبیل الکتریکی تسلا Model X در کالیفرنیای امریکا تصادف کرده و تبدیل به یکی از خبرهای داغ این کشور شد. ماجرا از این قرار بود که راننده خودرو در حین رانندگی در جاده شماره 101 در کالیفرنیا بوده و در این زمان ابتدا به موانع بتنی جدا کننده برخورد کرده و پس از آتش گرفتن، با دو ماشین دیگر نیز برخورد کرده است.

باتوجه به اینکه سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه های امریکا (NHTSA) تایید کرده است که حتی نسخه های قبلی تسلا توانایی کاهش 40 درصدی تصادفات را دارند به وجود آوردن یک تصور منفی در ذهینت مردم مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن سیستم خودران تسلا (اتوپایلوت) باعث به خطر انداختن سلامت رانندگان و سرنشینان خودروها و آسیب رسیدن به آن ها می شود.


تحلیلگران مجله خبری insideevs معتقد اند که تسلا در این میان مقصر است و در صورتی که سیستم خودران اتومبیل الکتریکی تسلا Model X در هنگام تصادف فعال نبود، این حادثه مرگبار هرگز رخ نمی داد.

تحقیقاتی که در مورد این حادثه توسط سازمان ملی امنیت جاده ای ایالات متحده (NTSB) در حال انجام است زمان بر بوده و تسلا احتمالا تا رسیدن جواب این تحقیقات بیانیه های دیگری را نیز منتشر خواهد کرد.

با توجه به حافظه اتوپایلوت خودروی مذکور آقای هوانگ در طی چند روز قبل از تصادف و حتی روز حادثه هشدار های زیادی از جانب اتوپایلوت را نادیده گرفته است.

مایک فونگ، وکیل این خانواده، اصرار دارد که اگر سیستم خودران تسلا یعنی اتوپایلوت فعال نشده بود این احتمال وجود داشت که تصادفی رخ ندهد. قرار است سازمان ملی امنیت جاده ای ایالات متحده (NTSB) به بررسی این حادثه بپردازد.

بنا به گفته های واحد ارتباطات تسلا ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی در حال مذاکره با رئیس NTSB، رابرت سوموالت بوده و به نظر می رسد که این گفتگوها سازنده است.

در بیانیه ای تسلا ذکر شده است که تنظیمات اتوپایلوت به صورتی است که راننده در صورت برداشتن دست خود از روی فرمان با هشدار های صوتی و تصویری زیادی مبنی بر قرار دادن دست بر روی فرمان مواجه می شود.

در مصاحبه ای که به تازگی از شبکه خبری ABC7NEWS منتشر شده، همسر آقای هوانگ مدعی شده است که شوهر او پیش از رخ دادن این تصادف مرگبار نیز با سیستم اتوپایلوت خودروی خود مشکل داشته است. برادر آقای هوانگ نیز ضمن بیان این موضوع که موقعیت والتر هوانگ همواره به وسیله یک اپلیکیشن بر روی گوشی اطرافیانش قابل مشاهده بوده است مدعی شد که این تصادف نه به خاطر سهل انگاری برادرش بلکه به دلیل رخ دادن یک ارور در سیستم اتوپایلوت خودرو او رخ داده است.

او می گوید سیستم اتوپایلوت توانایی شناسایی درست خطوط قرمز رنگ جداکننده لاین های خیابان را نداشته و سیستم ترمز آن ها قادر به شناسایی یک جسم ثابت در جلوی خودرو نیست.

بنابه گفته های تسلا با توجه به اینکه حادثه در روز روشن رخ داده و دید افقی بالایی نیز در اختیار اتوپایلوت بوده تنها احتمالی که می تواند رخ دادن تصادف را توجیه کند عدم توجه کافی راننده به جاده و نادیده گرفتن هشدار های اتوپایلوت می باشد.

هرچند راننده پس از تصادف توسط نیروهای امداد به بیمارستان منتقل شده اما متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده در تصادف جان باخته است. حالا پس از گذشت نزدیک به یک ماه خانواده والتر هوانگ، راننده خودروی مذکور به دنبال انجام اقدامات قانونی علیه تسلا بوده و قصد دارند این کمپانی را به دادگاه بکشند.


در بیانیه ای که تسلا در رابطه با این حادثه منتشر کرده ذکر شده است که تسلا در مورد غیرقابل اعتماد بودن اتوپایلوت به خریدارن این کمپانی هشدار داده و به آن ها توضیح داده است که این سیستم هنوز به اندازه کافی رشد نکرده و به دلیل نوپا بودن و کامل نبودن آن نیاز است حتما رانندگان خودروهای مجهز به اتوپایلوت دست های خود را روی فرمان خودرو قرار دهند تا در صورت بروز اتفاق غیر منتظره بتواند عکس العمل سریعتری نشان دهند.

متاسفانه به نظر می رسد که ادعاهای وکیل خانواده هوانگ درست بوده و تسلا تلاش می کند تا راننده فوت شده را مقصر جلوه دهد. بنا به گفته های تسلا راننده در هنگام رانندگی از لاین مجاز خارج شده و پس از تلاش های ناموفق برای جلوگیری از تصادف با یک مانع بتنی برخورد کرده است.


تسلا ضمن همدردی با خانواده هوانگ عنوان کرده است که ما به شدت از فوت والتر هوانگ متاسفم هستیم اما به وجود آوردن یک جو منفی علیه اتوپایلوت کار غلطی بوده و ما اجازه آن را نمی دهیم.

وکیل این خانواده قصد دارد پس از منتشر شدن نتایج بررسی NTSB دادخواست خود را تقدیم دادگاه کند. در حال حاضر این وکیل مدعی است که تسلا قصد دارد به واسطه بیانیه هایی که پس از حادثه منتشر کرده راننده را برای تصادف سرزنش کرده و مقصر نشان دهد.

درباره ی back120

همچنین ببینید

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران: اگر دولت اجازه دهد بازار IT کارش را می‌کند – دیجیاتو – دبستان پسرانه غیر دولتی

شرکت‌های سخت‌افزاری و واردکنندگان کالاهای IT این روزها به دلیل افزایش و ناآرامی قیمت ارز …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *