سرخط خبرها
خانه / دانش و فن آوری / مزدا بازگشت موتورهای دَورانی و تولید مدل های برقی را رسما تایید کرد – دیجیاتو – دبستان پسرانه غیر دولتی

مزدا بازگشت موتورهای دَورانی و تولید مدل های برقی را رسما تایید کرد – دیجیاتو – دبستان پسرانه غیر دولتی

سرانجام روزی که بسیاری منتظر آن بودند، فرا رسید. پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان، بالاخره معاون ارشد فروش و خدمات مشتریان مزدا در اروپا تایید کرد که موتورهای دورانی این کمپانی به خطوط تولید بازگشته و نیروبخش برخی مدل ها از سال 2019 خواهند بود
Mazda_SKYACTIV_X

طبق گفته های آقای برینک ژنراتور افزاینده مسافت قابل پیمایش اولین خودروی برقی مزدا، اندازه ای برابر با جعبه کفش داشته و بدون هر گونه لرزش یا سر و صدا وظیفه خود را انجام خواهد داد، طوری که راننده اصلا متوجه شروع به کار آن نخواهد شد.

آقای مارتین تن برینک (Martijn ten Brink) در مصاحبه ای که با سایت ZerAuto.nl داشته، ضمن اشاره به موضوع احیای موتورهای دورانی، از مهم ترین برنامه های مزدا برای سال های آتی نیز پرده برداری کرده است.

همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، مزدا با توسعه تکنولوژی Skyactiv-X و افزایش راندمان موتورهای درون سوز قصد دارد کماکان این دسته از موتورها را در چرخه حیات حفظ کند.

mazda_rotary_engine-cars

به باور مزدا موتورهای درون سوز هنوز فاصله بسیار زیادی تا حذف شدن دارند. حتی در 15 الی 25 سال آینده این موتورها جزء مهمی از خودروها خواهند بود، زیرا پیشرانه های هیبریدی و هیبریدی شارژی هر دو به آنها وابسته هستند.

Martijn ten Brink VP Sales Mazda

علی رغم حرکت اجباری به سمت پیشرانه های الکتریکی، آقای برینک معتقد است که موتورهای درون سوز هنوز پتانسیل جذب مشتریان را دارند. وی در این باره گفته:

آنطور که آقای برینک گفته، بر اساس استراتژی جدید زوم زوم 2030، مزدا سال آینده یک مدل کاملا برقی به میدان رقابت خواهد فرستاد. درباره جزئیات و مشخصات فنی اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما آقای برینک تایید کرده که این مدل با یک افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش عرضه خواهد شد.

هسته اصلی این افزایش دهنده را موتور وانکل (Wankel) یا دورانی تشکیل می دهد. به اعتقاد آقای برینک با توجه به اینکه مالکین خودروها بطور میانگین روزانه 60 کیلومتر مسافت را برای رفت و برگشت از خانه به محل کار طی می کنند، ضرورتی برای سفارش افزایش دهنده دامنه حرکتی وجود ندارد. اما به هر دلیلی اگر فردی دوست داشته باشد که بدون نیاز به شارژ مجدد در مسافت های بسیار طولانی تر تردد کند، می تواند با سفارش موتور دورانی به خواسته خود برسد.

mazda-rotary-engine

نحوه عملکرد موتور دورانی مزدا

سرانجام روزی که بسیاری منتظر آن بودند، فرا رسید. پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان، بالاخره معاون ارشد فروش و خدمات مشتریان مزدا در اروپا تایید کرد که موتورهای دورانی این کمپانی به خطوط تولید بازگشته و نیروبخش برخی مدل ها از سال 2019 خواهند بود. البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم که شکل نیروبخشی متفاوت از آن چیزی است که پیشتر شاهد آن بوده ایم.

در موتورهای مجهز به تکنولوژی Skyactiv-X خبری از جرقه زنی نبوده و همانند موتورهای دیزلی، فشرده سازی بیش از حد مخلوط سوخت و هوا باعث ایجاد انفجار می شود. مدل های مجهز به این نوع موتورها در چند سال آینده وارد نمایندگی های مزدا خواهند شد.

2015_mazda_rx-vision_rotary_concept_tokyo

Mazda Rotary Engine

این موتور بصورت تک دیسک طراحی شده و فاقد فناوری توربوشارژر خواهد بود. همانند راهکار باواریایی ها برای i3، موتور دورانی مذکور در واقع نقش یک ژنراتور را خواهد داشت. به منظور پایین نگه داشتن مرکز ثقل، مهندسین مزدا این موتور یا به عبارت بهتر ژنراتور را در ارتفاعی پایین و نزدیک به کف خودرو تعبیه خواهند کرد.

درباره ی back120

همچنین ببینید

افزایش 10 درصدی حق بیمه شخص ثالث 97 به تفکیک نام خودروها اعلام شد+ جدول – دیجیاتو – دبستان پسرانه غیر دولتی

حق بیمه پایه سالیانه انواع وسایل نقلیه برای سال 97 از سوی بیمه مرکزی نهایی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *