الهام غفوری: بازیگر خردسال تازه به «پایتخت» اضافه می‌شود- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته باشگاه خبرنگاران پویا، رابطه ها عمومی نسخه سینمایی «پایتخت» که ازبرای نوروز ۹۸ آماده می‌شود عنوان کرد: محسن تنابنده ازبرای نسخه سینمایی «پایتخت» یک شخصیت کودک تازه طراحی کرده که پسربچه‌ای شیرین‌زبان با لهجه مازندرانی هست. این شخصیت هفت ــ هشت ساله هست و  بر اساس عنوان تهیه‌کننده، تلاش ازبرای پیدا کردن کودک مدنظر شروع شده هست.

به‌گفته الهام غفوری، تهیه‌کننده «پایتخت»، خانواده‌هایی که پسر شیرین‌زبان، مستعد بازیگری و مسلط به لهجه مازندرانی دارند هم می‌توانند ویدئویی یک‌دقیقه‌ای از وی تهیه کنند و با استفاده کردن از پیام‌رسان به شماره ۰۹۰۲۷۱۰۳۵۱۰ بفرستند. متقاضیان باید ابتدای کلیپ شماره تماس خود را عنوان کنند.

اسپشیال اپیزود «پایتخت» قرار هست در شب سال نو که مصادف با میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر هست، روی آنتن برود. این تک‌قسمت که به‌تهیه‌کنندگی الهام غفوری تولید می‌شود، هیچ ارتباطی با فصل شش مجموعه «پایتخت» ندارد و طبق استانداردهای یک اپیزود ویژه هویتی مستقل دارد.

الهام غفوری چند روز پیش در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از حضور دوباره امسال «پایتخت» در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: حضور امسال ما ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه و در قالب یک اثر سینمایی در تلویزیون خواهد بود. این کار با حضور همه عناصر پایتخت که روزهای آتی کلید می‌خورد به آنتن شبکه یک سیما می‌رسد.

انتهای پیام/*

لبیک مردم پایتخت به بیانیه گام دوم انقلاب- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته باشگاه خبرنگاران پویا، نوزدهمین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ تهران از روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ با برگزاری یکصد یادواره‌ی شهدای معلّم و دانش آموز، در مدارس این منطقه شروع می‌شود.

 آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای گمنام امام زاده حسن (ع)، زمزم و ابوذر و همچنین برگزاری ۱۱۰ مراسم شبی با شهدا در پایگاه‌های بسیج مساجد، از برنامه‌های روز دوم این کنگره در روز پنجشنبه ۱۶ اسفند هست.

مراسم اختتامیه نوزدهمین کنگره سرداران و شهدای منطقه ۱۷ تهران نیز از ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۷ اسفند ماه، در خیمه‌گاه شهدا و در جوار حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر و با حضور ۴۰۰۰ خانواده معظم شهدای منطقه، مسئولین و مردم شهیدپرور برگزار می شود.

رونمایی از بنای نورانی حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر که با همت خادمین شهدا، نذورات مردمی و کمک‌های خیّرین ساخته شده، از برنامه‌های جانبی اختتامیه کنگره هست؛ همچنین همزمان با برگزاری کنگره، محفل انس با قرآن و اجرای طرح هدیه به ملکوتیان و ۴هزار ختم قرآن کریم و هفته کلیپ ایثار و مقاومت و جشنواره‌ی کلیپ موبایلی از خاطرات ایثارگران برگزار می شود.

شب گذشته در مراسمی که در شام وفات حضرت امام البنین (ع) با سخنرانی رضا سراج در مسجد جامع ابوذر برگزار شد، از «لوح لبیک» خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جوانان و مردم شهیدپرور منطقه ۱۷ به بیانیه امام خامنه‌ای درمورد گام دوم انقلاب اسلامی که به‌صورت نمادین به اثر انگشت باغبانان لاله‌های گلگون کفن نقش خواهد بست، رونمایی شد.

در متن این لوح که قرار هست همزمان با آخرین روز برگزاری کنگره در هفدهم اسفند ماه، ازبرای مقام معظم رهبری ارسال شود، آمده هست:

ما پدران و مادران ۴ هزار شهید دارالشهدای تهران، جوانان، رزمندگان و ایثارگران منطقه ۱۷ در طلیعه دهه پنجم انقلاب اسلامی و همزمان با نوزدهیمن کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ تهران به بیانیه گام دوم انقلاب که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) منتشر شده هست «لبیک» گفته و عنوان می‌داریم که همچون ۴۰ سال گذشته پا در رکاب ولایت تا آخرین قطره خون خود کار آزموده و پر انگیزه از انقلاب خود حراست می‌کنیم و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که تمدن نوین اسلامی و آمادگی ازبرای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا‌فداه) هست نزدیک کنیم.

انتهای پیام/

حسن عباسی در سینما انقلاب: با فرد غیرانقلابی، هنر انقلابی درنمی‌آید/ پژمانفر: کسی حاضر نیست که ازبرای گفتمان انقلاب سرمایه‌گذاری کند- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، هشتمین هم‌اندیشی سینما انقلاب به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود شب گذشته با «شبی که ماه کامل شد» تنور جایزه سینمایی ققنوس گرم‌تر شد و امشب هم با اکران «ماجرای نیمروز۲/رد خون» به آخر می‌رسد و روز جمعه سوم اسفندماه آیین اختتامیه برگزار و دو ققنوس به برگزیدگان اهداء می‌شود؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر روز ششم این محفل درمورد وضعیت سینما و میزان اثرگذاری آن در گفتمان انقلاب اسلامی گفت: “سینما صرفاً فضایی ازبرای سرگرمی خانواده‌ها نیست. سینما یک دانشگاه هست. آیا در این ۴۰ سال، توانستیم سینما را تبدیل به یک فضای آموزشی کنیم؟ سینما را همچنین به‌عنوان اصلاح‌کننده رفتار جوانان معرفی می‌کنند، در این زمینه چقدر موفق عمل کرده‌ایم؟ به‌باور حضرت امام(ره) هنری مورد تأیید  هست که صیقل‌دهنده روح انسان‌ها باشد. رهبری معظم نیز معتقدند که هنر سینما یک هنر برتر و کارآمدترین روایتگر حقیقت هست. سینماگران کلید پیشرفت کشور هستند، الان سؤال این هست که؛ سینما چقدر در جهت این اهداف جلو رفته هست؟

حجت‌الاسلام پژمانفر نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

سینما را یک قلک دانستیم

پژمانفر در ادامه به سازمان‌های متولی امر فرهنگ و هنر در کشور اشاره کرد و گفت: “ما امروز یک مجموعه‌ای داریم که توانسته هست بخشی از کارها را در دست بگیرد. سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه افق، مؤسسه شهید آوینی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و… مجموعاً ۹۱ دفتر فعال در این موضوع هستند، ولی به چه دلیل کار خاصی انجام نشده هست؟ اشکال کار کجاست؟ ازبرای جواب به این سؤال باید گفت که یک دلیل اصلی این هست که با رویکرد اقتصادی به سینما نگاه کردیم و آن را یک قلک فرض کردیم. کسی ازبرای حرف‌های اساسی گفتمان انقلاب سرمایه گذاری نکرد. به دشمن نگاه کنید، انتقال حرف‌هایشان به جوانان ما خرج دارد، به چه دلیل آنها را ازبرای ما مجانی پخش می‌کنند؟ به‌دلیل اینکه می‌خواهند با گفتمان انقلاب مقابله کنند”.

غلط دیگر سینما واگذاری به قسمت خصوصی هست

پژمانفر در ادامه، با ابراز “غلط دیگر ما واگذاری کل سینما به قسمت خصوص هست” تصریح کرد: “دولت پایش را از تولید و حتی سیاست‌گذاری سینما بیرون کشیده هست؛ حتی در جاهایی که مستقیماً خرج‌ها را پرداخت می‌کند یا کمکی انجام می‌دهد. زمانی به آنها ایراد می‌گیریم می‌گویند سینماگر می‌گوید باید حرف خودش را بزند. حتی صدا و سیما هم این‌شکل شده هست. قصه را خود سینماگران می‌نویسند و می‌سازند، نهایتاً صدا و سیما قسمت‌هایی را سانسور کند، ولی به‌هرحال چیزی که روی پرده‌ها می‌بینیم و در منازل تماشا می‌کنیم محصول فکر سازندگان هستند و نظر حاکمیت اعمال نشده هست. دولت کاملاً پایش را بیرون کشیده هست”.

وی افزود: آقایان استدلال می‌کنند “اینها که کارمند ما نیستند. ما ازبرای حرف‌هایمان کسی را نداریم”. غلط بزرگ دیگر، کاهش اعتبارات قسمت فرهنگ و سینما هست. در هالیوود و بالیوود مطالب را ارائه می‌دهند، کسانی می‌آیند و ازبرای ساختشان عنوان آمادگی می‌کنند. ازبرای افکارشان سرمایه‌گذاری می‌کنند. در اینجا ولی، کسی حاضر نیست که ازبرای گفتمان انقلاب سرمایه‌گذاری کند”.

امروز باید هم کلیپ سفارشی و هم مجموعه تلویزیونی سفارشی داشته باشیم

این روحانی و کارشناس حوزه فرهنگ در ادامه کشور را خواهان حرف‌های تازه در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: “همه حرف‌های تازه را نمی‌شود تنها با منبر و تریبون گفت. اینها مخاطب محدود و خاص دارند. مخاطب فراگیر، همانی هست که در سالن‌های سینما هست. من به‌عنوان یک آدم مطلع در حوزه فرهنگ و سینما که عموم کلیپ‌های تولید داخل را می‌بینم، عنوان می‌کنم که هیچ سرمایه‌گذاری در زمینه گفتمان اصیل انقلاب نشده هست. من با اینکه سینما، تنها سفارش بپذیرد مخالفم ولی روی داشتن کلیپ سفارشی تأکید دارم”.

حسن عباسی: در تفکر چپ هیچ‌وقت از پرتره و کلوزآپ استفاده کردن نمی‌کنند

حسن عباسی در شروع سخنرانی، ضمن اشاره به یکی از اصلی‌ترین شعارهای ابتدای انقلاب اسلامی گفت: “زمانی می‌گفتیم نه شرقی و نه غربی، قصد تنها مخالفت با آمریکا و شوروی آن وقت نبود، قصد نفی لیبرالیسم و مارکسیسم به‌عنوان دو مکتب فکری مسلط آن وقت بود”.

وی در ادامه به جریان‌های غالب فکری پس از انقلاب در هنر و سینما اشاره کرد و گفت: “یک دوره سینمای شبه‌چپ و شبه‌سوسیالیستی داشتیم. به‌جز آن حدود ۲۷ سال نیز غلبه سینمالی لیبرالیستی و شبه‌روشنفکری و بوروژوازی را داشتیم. یک موج گسترده سینمای انقلاب اسلامی هم کنار اینها بود که بسیار نمود داشت. باید تحقیق کنیم که در این میان، چه آثاری اثر انگشت انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، چون ممکن هست با فیلمی روبه‌رو باشیم که موضوعش، دفاع مقدس و زندگی شهدا یا زندگی پیامبران هم باشد ولی سازندگان آن به حرفشان اعتقادی نداشتند. موج اول هنر ابتدای انقلاب کاملاً ماهیت چپ داشت. می‌توانیم نمادهای آن را در پوسترهای ابتدای انقلاب به‌وضوح ببینیم. المان‌های جنبش کارگری چپ با رنگ‌های سفید، قرمز و سیاه، کنار دهان‌های باز و مشت‌های گره‌کرده”.

وی افزود: “در تفکر چپ، هیچ وقت از پرتره و کلوزآپ استفاده کردن نمی‌کنند، حتی تصاویری که از لنین، استالین و مارکس هم به‌صورت پرتره نمایش می‌دادند بسیار دفرمه و تغییرشکل‌یافته بودند، چون هنر سوسیالیسم، هنر مشارکتی هست، در تصاویرشان هم افراد زیادی را کنار هم می‌بینید. عکس ها درشت و کلوزآپ روی پرده‌های سینما، یک مؤلفه سینمای لیبرالی هست، چون در لیبرالیسم تفرّد مطرح هست. قاب روی کلوزآپ یک شخص بسته می‌شود و فردیت وی نمایش داده می‌شود. در دیگر هنرها هم همین مسیر تکرار می‌شود، فی‌المثل در موسیقی لیبرالی با تک‌خوانی مواجه هستیم. اکثر آثار موسیقیایی ابتدای انقلاب، به‌صورت کُر اجرا می‌شوند چون برگرفته از هنر مارکسیستی و توده‌ای بود”.

شروع توجه به فردیت با کلیپ عروس

عباسی در ادامه تصریح کرد: “درصورتیکه بیاییم دهه اول انقلاب را در هنرهای مختلف آنالیز کنیم با نکات خاصی مواجه می‌شویم. اجراهای موسیقی عمدتاً به‌صورت کُر هستند و به‌ندرت تک‌خوانی داریم. در نقاشی‌ها توده جمعیت را می‌بینیم، در گرافیک و مجسمه‌سازی هم به همین شکل، در سینما نیز این روح کلی دیده می‌شود. ولی از دهه دوم انقلاب و پس از دفاع مقدس هنر ما کلاً به‌سمت هنر فردگرا و لیبرالی رفت. ابتدا روی جلد مجلات این تغییر دیده می‌شود. یک سری مجله منتشر شدن یافت که با پرتره بچه‌ها روی جلدشان کار را شروع کردند و در ادامه به چهره بازیگران سینما، ورزشکاران و سیاسیون کشیده شد. در آن سال‌ها به‌خلاف الآن، مرسوم نبود که تصویر پرتره یک هنرپیشه یا ورزشکار را روی جلد مجلات ببینیم، چون قرار بود فردیت‌ها برجسته نشوند. در مجله‌های قبل از انقلاب که تفکر لیبرالی حاکم بود در جای جای نشریات تصویر تمام‌رنگی و قدی ورزشکاران و هنرپیشه‌های مرد و زن را داشتیم. پس از انقلاب این عکس ها کوچک شدند تا سال ۶۸ که مسیر دوباره به حالت سابق برگشت. نخستین فیلمی هم که از صورت یک خانم یک کلوزآپ واضح و درشت گرفت، کلیپ عروس بود. از اینجا  به بود که توجه به فردیت را به‌جای جمع در سینما شاهد هستیم”.

در دهه اول انقلاب، هنر ما روح مارکسیستی داشت

عباسی در ادامه به جریانات دهه دوم انقلاب پرداخت و گفت: “در دهه دوم و در فضای دولت سازندگی در سینما به‌سمت لیبرالیسم عریان پیش رفتیم و غلبه این فضای لیبرالی را تقریباً سه دهه و تا همین امروز شاهد هستیم. اصلی‌ترین ویژگی‌های هنری لیبرالی  اصالت فرد هست. در آثار سینمای اجتماعی هم حدیث نفس هنرمند هست که آمده مشکلات داخلی زندگی خودش و اطرافیانش را به یک اثر هنری تبدیل کرده هست. ولی در سینمای جمعی و گروهی مارکسیستی، بیشتر دغدغه‌های جمعی و گروهی مطرح می‌شوند. پس در دهه اول انقلاب، هنر ما، روح مارکسیستی داشت. در دهه دوم، سوم و چهارم یک روح کاملاً غربی بوده که روز به روز عریان‌تر شده هست، چون در هنر لیبرالی پرداختن به فرد اهمیت دارد. در هنر، پرداختن به حالات “فرد بماهو فرد” با اهمیت هست. به اسم کلیپ‌ها و مجموعه تلویزیونی‌های چند دهه قبل نگاه کنید، بیشتر اسم تک‌شخصیت یک خانم هست، حتی اسم مرد هم به آن شکل مطرح نیست، غالباً زن‌ها مورد توجه هستند. این تفرّد آرام آرام از طریق سینما به جامعه نیز حقنه و القاء شد و جامعه به ‌سرعت به‌سمت یک نظام شبه‌بوروژوازی و شبه‌سرمایه‌داری پیش رفت و تابلوی آن هم سینما بود و هم اکنون هم سینماست”.

با فرد غیرانقلابی، هنر انقلابی درنمی‌آید

این تئوریسین انقلابی در ادامه سخنرانی به یک پدیده ناهنجار در جشنواره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: “در جشنواره سال چهلم انقلاب با یک پدیده ناهنجار روبه‌رو هستید که همه از آن گریزان هستند و انگشت اتهام را به‌سمتش گرفته‌اند و آن را نکوهش می‌کنند، و آن این هست که از کارگردان گرفته تا بازیگران و سایر عوامل، زمانی که می‌خواهند وارد فضای جشنواره و قدم زدن روی فرش قرمز شوند، ادای بازیگران غربی، در مراسم کن و اسکار را در می‌آورند. بدترین نوع پوشش و زننده‌ترین ری‌اکشن‌ها را جلوی دوربین‌ها نشان می‌دهند. فرد از این جشنواره تا جشنواره بعدی در فکر این هست که چه لباسی بپوشد که مورد توجه عکاسان قرار گیرد و در فضای سایبر و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، لایک جمع کند و بیشتر انگشت‌نما شود. خلق‌وخوی این هنرمندان در آثارشان هم مستتر هست. هنرمندان لیبرال و فردگرا، امروزه با  اصطلاح سلبریتی و با مفهوم زیست لاکچری و انحصار کیف و پوشش و کفش و رفتار شناخته می‌شوند. الان درصورتیکه تعدادی از این هنرمندان را دیدید که با این ادا اطوار و رفتارها و پوشش‌های زننده، آمدند و کلیپ دفاع مقدسی ساختند، کلیپ زندگی پیامبران را ساختند، تصور نکنید که آن اثر، یک کلیپ انقلاب اسلامی هست، این یک اشتباهی هست که مدیران صدا و سیما هم مرتکب می‌شوند و فریب پوشش مذهبی هنرمندان در آثارشان را می‌خورند؛ بدون توجه به سبک واقعی زندگی آنها که در اینستاگرام دیده می‌شود، همان‌هایی که کنار سگ و گربه زندگی می‌کنند. فرد چهل‌ساله و مجرد، هم اکنون دغدغه‌اش یک گربه هست. هرجا هم ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین به‌سخره گرفته می‌شوند در خط اول هست، قرار نیست با این فرد، هنر انقلاب در بیاید، از کوزه همان تراود که در اوست، از یک هنرمندی که در درونش باور به فردیت و لیبرالیسم هست نمی‌توان هنر جمعی و مارکسیم دید و از فرد با باور مارکسیستی هم انتظار هنر لیبرالی نمی‌رود و از هردوی اینها هم نمی‌توان انتظار هنر دینی و انقلاب داشت”.

پرسروصداترین سینماگر  پس از انقلاب سه مرحله تغییر و دگردیسی داشت

عباسی در قسمت دیگری از صحبت‌ها از هنرمندی نام برد که چند مرحله دگردیسی را در زندگی هنری‌اش، پس از انقلاب طی کرده هست. وی بدون اسم بردن از ایشان که البته ازبرای همه شناخته شده بود گفت: “یک هنرمند مدعی انقلاب اسلامی که بعداً به خارج از کشور پناهنده شد، سه کلیپ نماینده تفکر چپ ساخته بود، کلیپ‌های دستفروش، عروسی خوبان و بایسیکل‌ران. در آثار قبلی‌اش هم تلاش می‌کرد آثارش مذهبی باشند، کلیپ‌های استعاذه (با الهام از آثار شهید دستغیب)، توبه نصوح و دو چشم بی‌سو که کاملاً ظاهر مذهبی داشتند. سازنده این آثار در گام دوم تحول شخصیت خود بود که به‌سمت تولید آثار چپ رفت. وی با این کلیپ‌ها نوعی از تفکر چپ را در سینمای ایران فریاد زد. شعار چپ‌گراها مساوات هست. در تفکر مدرن به کسانی که دنبال مساوات و عدالت هستند چپ گفته می‌شوند و به کسانی که دنبال آزادی هستند راست یا لیبرال گفته می‌شود. دعوای عدالت آزادی یک شاخصی هست که ببینید کدام سینماگران دنبال آزادی از منظر لیبرالی و کدام یک دنبال عدالت از منظر کمونیستی هستند. این سینماگری که اسم بردیم پس از سه کلیپ چپ‌گرایانه‌اش به‌مرور تغییر نگاه داد، تجدیدنظر کرد و به یک سینماگر سوپرلیبرال تبدیل شد و کلیپ‌های “سکس و فلسفه” و “فریاد مورچگان” را ساخت. از “شب‌های زاینده‌رود”  این دگردیسی شروع شد و به‌مرور به‌سمت تفکر لیبرالی رفت، به این معنی پرسروصداترین سینماگر پس از انقلاب سه مرحله تغییر و دگردیسی داشت”.

۶ ویژگی سینمای لیبرالی ایران

عباسی در ادامه به ۶ ویژگی سینمای لیبرالی پس از انقلاب اشاره کرد. وی گفت: “۶ ویژگی اصلی در سینمای لیبرالی ایران دیده می‌شود. نخستین ویژگی این هست که قهرمان اصلی کلیپ در حال طلاق گرفتن هست. دومین ویژگی این هست که قهرمان آن در حال خروج از کشور هست. سومین ویژگی آن این هست که یا بچه ندارند یا چون در حال طلاق هستند مردد هستند که بچه نزد کدام‌یک زندگی کند. چهارمین ویژگی این هست که افراد مسن در خانواده جایگاهی ندارند، درصورتیکه هم زنده هستند، در خانه سالمندان نگهداری می‌شوند. ویژگی پنجم این هست که چشمها ناپاک هست و خیانت عادی هست. ویژگی ششم هم ناپاکی پول آنهاست. این ۶ ویژگی را از سال ۸۰ تا ۹۰ در ۱۰۱ اثر سینمای لیبرال ایران می‌بینید، ولی نکته کلیدی این هست که این دقیقاً زندگی همین اهالی سینماست، از تهیه‌کننده تا سناریست و هنرپیشه و کارگردان، خودشان این‌شکل زندگی می‌کنند”.

وی ادامه داد: “موج سومی هم در سینمای ایران داریم که از اوایل دهه ۱۳۸۰ شروع شد و به نام سینمای ابزورد مشهور هست. معنی اصطلاح ابزورد، مهمل، مرخرف و بیهوده هست. درصورتیکه یک تحقیق از آثار این سینما داشته باشید حتی اسامی  کلیپ‌ها هم ابزورد هستند، کلیپ‌های هیچ، بیخود و بی‌جهت، خوابم میاد و… نمونه‌های این‌شکل اسم‌گذاری ابزورد هستند که از کتاب کرگدن اوژه لوئیس گرفته شده‌اند. سؤال این هست که؛ کتاب شاخص آثار ابزورد چگونه به مانیفست سینمای جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود و کسی هم در وزارت ارشاد متوجه آن نمی‌شود؟ هر هفته در برنامه هفت سینماگران کنار هم می‌نشینند و گاهی چنان از کلمه ابزورد استفاده کردن می‌کنند که انگار کلمه مقدسی هست و سینماگری چون نتوانسته به معیارهای آن نزدیک شود باید شرمنده باشد. ماهیت هنر ابزورد از افسانه سیزیف گرفته شده هست؛ کسی سنگی را به‌سختی به بالای قله می‌برد و از دستش رها می‌شود و به پایین قله می‌افتد، دوباره و چندباره این کار را تکرار می‌کند و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسد. فلسفه هنر ابزورد که تاکنون حدود ۶۵ کلیپ در سینمای ایران با تأسی از آن ساخته شده هست این هست که زندگی هیچ هست. زمانی نگاه فلسفی‌اش پوچی زندگی هست و به قله نمی‌رسد. در چنین اثری چیزی که شاهد نخواهید بود داشتن قهرمان هست. جامعه‌ای که آرمان دارد، امام حسین(ع) دارد، شهید حججی دارد، زندگی را مهمل نمی‌بیند، ازبرای زندگی غایت قائل هست و انسانها می‌توانند به قله برسند، چیزی که در آثار ابزورد نخواهید دید”.

نکته بعدی که عباسی در ادامه سخنرانی به آن اشاره داشت، حضور چند سینماگر ساکن آمریکا در صدا و سیمای بود. وی گفت: “به‌صورت خزنده تعدادی هنرمند که در آمریکا بودند به ایران برگشتند و یک‌باره سر از تلویزیون درآوردند و همه‌کاره شدند”.

سینمای انقلاب اسلامی، موج چهارم سینما

عباسی در ادامه به سینمای انقلاب اشاره کرد و گفت: “موج چهارم سینمای ما، سینمای خود انقلاب هست. در سینمای انقلاب با آدم‌های شاخص انقلاب روبه‌رو هستیم. هم اکنون با خود سینمای انقلاب مواجه نیستیم. شاخص اینها شهید آوینی و پس از ایشان مرحوم سلحشور و هنرمندان ترازی مثل بحرانی، طالبی، ده‌نمکی، شورجه و برادران بهمنی هستند. عملاً در سینمای امروز انقلاب، تک‌آثار سینمای انقلاب داریم، فیلمهایی مثل آژانس شیشه‌ای، قلاده‌های طلا و ملک سلیمان. این آثار به خود شخصیت‌ها شناخته می‌شوند، لذا هم اکنون چیزی به نام سینمای انقلاب شکل نگرفته هست ولی بارقه آن دمیده شده هست. ما امروز دیگر تقریباً از سینمای چپ مارکسیستی فاصله گرفته‌ایم. سینمای مبتذل لیبرالی هم به‌اندازه کافی بی‌آبرو و بی‌اعتبار شده هست و می‌بینیم که عمده فیلمهای شاخص مورد توجه در چند سال گذشته، همان آثاری هستند که مضامین انقلابی دارند. هرچند عمده کسانی که این فیلمها را ساخته‌اند خودشان اذعان می‌کنند که نسبتی با تفکر انقلابی و اسلامی ندارند و به‌تعبیر خودشان، نمی‌خواهند انگ حزب‌اللهی بودن بر پیشانی‌شان بنشیند. زمانی که اقبال جدی به‌سمت سینمای لیبرالی هست بعضی‌ها خودشان را دور می‌کنند و به‌سمت سینمای انقلابی می‌آیند، از همین می‌توان فهمید که سینمای لیبرالی به‌سمت نابودی می‌رود. سال گذشته با اهمیت‌ترین اثر سینمایی، به‌وقت شام بود در حالی که جریان لیبرال حاکم بر دولت و سینما فیلمهای با فروش میلیاردی و با مضامین لیبرالی داشت و مردم هم استقبال می‌کردند ولی جریان‌ساز نبودند. چیزی که احترام می‌آفرید و در خارج از کشور هم مورد پسند بود فیلمهای انقلابی بودند. امسال هم دوباره همین موضوع تکرار شد. تعدادی کلیپ با مضامین ارزشی ساخته شدند؛ هرچند سازندگان آنها عنوان کرده‌اند که با نگاه ارزشی فاصله دارند، ولی مجبور هستند که ازبرای تضمین بقای خودشان به‌سمت این آثار روی بیاورند، موضوعاتی مثل مقاومت اسلامی، مبارزه با داعش، تاریخ اسلامی، دفاع مقدس و استکبارستیزی، این همان موج چهارم هست. درصورتیکه موج سینمای ابزورد و لیبرالی را یکی بگیریم به سه جریان کلی می‌رسیم؛ جریان چپ مارکسیستی یک سو، این سینما پس از سه اثر اصلی و چپ اجتماعی مخملباف، عملاً از میان رفت. پرونده دهه دوم، سوم و اواسط چهارم هم با سینمای لیبرالیستی راست با انحطاط به انتها رسید. و موج انقلابی که ان‌شاءالله نسل تازه بچه‌های انقلابی هستند و با تأسی از کسانی مثل مرحوم سلحشور که آثارش در خارج از ایران هم مخاطب چندمیلیاردی دارد و کسانی مثل طالبی، حاتمی‌کیا و بحرانی بتوانیم از ابتذال سینما فاصله بگیریم.

همان‌طور که ما در فوتبال تیم ملی جمهوری اسلامی نداریم و در شبکه‌ها عنوان شاگردان کی‌روش را ازبرای این تیم استفاده کردن می‌کنند، که درصورتیکه هم پرچم بالا برود خیلی با اهمیت نیست، سینمای ایران هم امروز این وضعیت را دارد. سینمای جمهوری اسلامی نداریم. دشمن جمهوری اسلامی همین لیبرالیسم هست. در سینما هم سینمای ضدآرمان هست، پس در جواب این سؤال که آیا شعار نه شرقی و نه غربی محقق شده هست باید بگوییم خیر، در شعر، در نقاشی، در ادبیات داستانی، در گرافیک و در هنرهای تجسمی این اتفاق افتاده هست ولی در سینما با تک‌مضراب‌هایی مواجه هستیم که آن هم به‌دلیل حضور افراد انقلابی هست. راهش هم این هست که “لا اله” را محکم بگوییم تا “الّا اللّه” هم پس از آن محقق شود.

انتهای پیام/*

رونمایی از اثر دیده نشده‌ خوشنویس نامدار دوره قاجار- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته باشگاه خبرنگاران پویا، نمایشگاه «یک اثر یک نمایشگاه» با نمایش  اثر دیده نشده‌ای از خوشنویس نامدار دوره قاجار؛ میرزا غلامرضا اصفهانی افتتاح می‌شود.

از جمله ویژگی‌های این اثر خوشنویسی می‌توان به استفاده کردن از دامنه رنگی دانگ غبار تا دانگ جادو اشاره کرد. با وجود آنکه میرزا غلامرضا به درشت‌نویسی شهره هست، کوچکی اثر مدنظر، آن را به یکی از آثار خاص خوشنویسی این هنرمند بدل کرده هست.

آیین افتتاح این نمایشگاه، روز جمعه؛ سوم اسفند، ساعت ۱۶ با حضور استادان، هنرمندان و علاقه‌مندان هنر خوشنویسی در گالری دال برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۰ اسفند دایر خواهد بود و علاقه‌مندان جهت بازدید از آن می‌توانند به گالری دال؛ واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از چهارراه پارک‌وی، روبه‌روی رستوران لوکس طلایی، کوچه میرشریفی، پلاک ۹، طبقه همکف مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

دانلود آهنگ نیما مسیحا سر اومد زمستون

دانلود آهنگ قدیمی نیما مسیحا سر اومد زمستون

در این ساعت در رسانه بزرگ موزیک ترین | دانلود آهنگ شنیدنی و فوق العاده زیبای سر اومد زمستون با صدای خواننده نیما مسیحا با کیفیت های ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن ترانه قابل دانلود می باشد..

ملودی: نیما مسیحا ♫ شاعر: سعید سلطان پور

Download Exclusive Music By : « Nima Masiha – Sar Oomad Zemestoon » With Best Quality , Direct Links And Lyrics In MusicTarin

دانلود آهنگ نیما مسیحا سر اومد زمستون

متن آهنگ سر اومد زمستون نیما مسیحا

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

سر اومد زمستون… شکُـفته بَهارون…♯♫♪

گلِ سرخِ خورشــید؛ باز اومدُ… شب شد؛ گُریزون…♯♫♪

کـوه ها لاله زارن… لاله ها بیدارن…♯♫♪

♪♬ ملودی: نیما مسیحا

توو کـوه ها دارن؛ گل… گل… گل… آفـتابُ میکارَن…♯♫♪

تویِ کوهســتون؛ دلش بیداره…♯♫♪

عطرِ گُل و گـندم؛ داره میاره!!!…♯♫♪

وب سایت موزیک ترین

( تویِ سینـش؛ جـان… جان… جان…♯♫♪ ) ۲ بار خوانده می شود

یه جنگل؛ ستاره داره… جان! جـان!…♯♫♪

یه جنگل، سِــتاره داره!!!…♯♫♪

♪♬ شعر: سعید سلطان پور

لبِـش خنده یِ نور… دلش شعله یِ شـور…♯♫♪

صداش چشـمه و یادش، آهویِ جنگلِ دور!…♯♫♪

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

نیما مسیحا سر اومد زمستون

نوشته دانلود آهنگ نیما مسیحا سر اومد زمستون اولین بار در موزیک ترین / دانلود جدیدترین آهنگ ها. پدیدار شد.

تکلیف مجموعه تلویزیونی‌های نوروزی تلویزیون روشن شد + عکس ها- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، هرساله تلویزیون ازبرای ایام نوروز که یکی از پربیننده‌ترین باکس‌های پخش صداوسیما هست، تولیدات متنوع و جذابی را فراهم می‌کند. تولیدکنندگان برنامه‌ها ازبرای این ایام آخر تلاش و تلاش خود را می‌کنند تا بهترین محتوا را عرضه کنند. امسال نیز به‌روال سال‌های گذشته تلویزیون ازبرای نوروز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده هست. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تلویزیون پخش مجموعه تلویزیونی‌های متنوع هست که می‌تواند ازبرای ساعاتی خانواده‌ها را دور هم جمع کند. در ادامه به معرفی مجموعه تلویزیونی‌های نوروز ۹۸ می‌پردازیم:

نمایی از مجموعه تلویزیونی «نون…خ.»

شبکه یک سیما/ نون…خ. مخاطب را شگفت‌زده می‌کند

«نون…خ.» مجموعه تلویزیونی شبکه یک سیما در نوروز ۹۸ هست که پس از مدت وقت‌ها دوری، سعید آقاخانی آن را کارگردانی می‌کند. به‌گفته مهدی فرجی، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی‌عبداللهی، فریده سپاه‌منصور، نعیمه نظام‌دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند. فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی به‌قلم امیر وفایی به‌نگارش درآمده هست.

مجموعه تلویزیونی تلویزیونی «ن…خ.» در ژانر طنز با گیم سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی‌عبداللهی، فریده سپاه‌منصور، نعیمه نظام‌دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت در ایام نوروز ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.

نمایی از مجموعه تلویزیونی «نون…خ.»

مهدی فرجی تهیه‌کننده «نون…خ.» به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌ گفت: در تهران تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی تلویزیونی ادامه دارد و در ایام نوروز روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. بازیگری اضافه نمی‌شود و کار متفاوتی خواهد بود. شبیه به کارهای قبلی سعید آقاخانی نیست و مخاطب قطعاً شگفت‌زده می شود.

سینمایی «پایتخت» ساعت ۱۶ شبکه یک

چند روزی هست که الهام غفوری تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «پایتخت» خبر ساخت نسخه سینمایی این مجموعه تلویزیونی را داده که بسیاری را خوشحال کرده هست. وی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: حضور امسال ما ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه و در قالب یک اثر سینمایی در تلویزیون خواهد بود. این کار با حضور همه عناصر پایتخت که روزهای آتی کلید می‌خورد به آنتن شبکه یک سیما می‌رسد.

غفوری در خصوص جزئیات بیشتر این تک‌قسمت،‌ گفت: فیلمنامه این اثر براساس طرحی از محسن تنابنده توسط خشایار الوند نوشته شده و قرار هست طی چند روز آینده جلوی دوربین برود. این اثر سینمایی در شب سال نو مصادف با میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر روی آنتن خواهد رفت.

قرار هست این کلیپ سینمایی با توجه به گفته‌های غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» شب عید از شبکه یک سیما پخش شود؛ باکس سینمایی این شبکه ساعت ۱۶ خواهد بود.

شبکه دو سیما/«ساده‌دلانی» در کار نیست؛ نامش «بر سر دوراهی» روی آنتن می‌رود

پس از همکاری حامد عنقا با بهرنگ توفیقی در مجموعه تلویزیونی «پدر»، این دو نوروز ۹۸ با مجموعه «بر سر دوراهی» مهمان خانه‌های مردم می‌شوند. این مجموعه تلویزیونی همانند مجموعه تلویزیونی‌های سال‌های گذشته ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو پخش می شود. البته به‌غلط در رسانه‌ها عنوان کردند «ساده‌دلان» مجموعه نوروزی هست که روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. حامد عنقا تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: این مجموعه تلویزیونی نوروزی نامش «بر سر دوراهی» هست و «ساده‌دلانی» در کار نیست. «بر سر دوراهی» مردم را غصه‌دار نمی‌کند و یک ملودرام عاشقانه بانشاط هست.

ساعت‌های پخش سینمایی شبکه دو سیما هم ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود.

نمایی از مجموعه تلویزیونی «مرّ قانون»

شبکه سه سیما/ماجرای یک مدیر ارشد وزارتی در «مرّ قانون»

مجموعه تلویزیونی «مرّ قانون» به‌کارگردانی مشترک محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده ازبرای نوروز ۹۸ از شبکه سه سیما پخش شود. این مجموعه قرار هست در ایام نوروز ۹۸ ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن برود. این مجموعه تلویزیونی در ۱۵ قسمت توسط مهران مهام تهیه می‌شود که امیرعباس پیام و مهدی روشن‌روان فیلمنامه آن را نگارش کرده‌اند. مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و… در این مجموعه تلویزیونی گیم می‌کنند.

نمایی از مجموعه تلویزیونی «مرّ قانون»

مهران مهام به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: شادی حلقه‌ مفقوده میان مردم هست و من امیدوارم با توجه به فضای طنازانه‌ای که این مجموعه تلویزیونی دارد نتیجه‌اش ازبرای مردم جذاب باشد. هدفمان در نوروز این بوده که مردم شاد باشند و بخندند. شخصیت محوری این مجموعه تلویزیونی شخصیتی به‌نام کمال شهری هست که مدیر ارشد یک وزارتخانه هست و قصه هم از موضوعات روز جامعه هست.

وقت پخش کلیپ‌های سینمایی این شبکه هم ساعت ۱۹ خواهد بود.

شبکه پنج مجموعه تلویزیونی نوروزی ندارد

در این میان شبکه پنج مجموعه تلویزیونی نوروزی ندارد و احتمالاً کلیپ‌های سینمایی روی آنتن ببرد و یا از مجموعه تلویزیونی‌های تأمینی و بازپخش استفاده کردن کند. البته کنار مجموعه تلویزیونی‌هایی که ازبرای پخش آماده می‌شوند، برنامه‌های مختلفی نیز در دست تولید هست و همچین شبکه‌های تماشا و آی‌کلیپ هم مثل همیشه بازپخش مجموعه تلویزیونی‌های پرمخاطب سال‌های گذشته را در کنداکتور خود دارند.

وقت پخش کلیپ‌های سینمایی شبکه پنج سیما هم ساعت ۲۳ هست.

انتهای پیام/*

 

“سرود صد هزار افلیای عاشق” از فردا به موزه انتظامی می‌آید- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته باشگاه خبرنگاران پویا، نمایش “سرود صد هزار افلیای عاشق”  از فردا دوم تا بیست و چهارم اسفندماه از ساعت ۱۹…۳۰ در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود.

نمایش “سرود صد هزار افلیای عاشق” درخصوص اذیت و آزار کردها توسط رژیم بعث عراق می‌باشد که توسط قطب الدین صادقی نگارش یافته هست.

در این نمایش شادی امیری به عنوان بازیگر و شاهین تاج‌بخشیان به عنوان تهیه کننده حضور دارد.

خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی در قیطریه، بلوار اندرزگو، روبروی تقاطع بلوار کاوه، خیابان احمدی پلاک ۲۸ واقع شده هست.

انتهای پیام/

دانلود آهنگ علیرضا طلیسچی نباشی پیشم

دانلود آهنگ قدیمی علیرضا طلیسچی نباشی پیشم

در این ساعت با ما باشید با | دانلود آهنگ شنیدنی و خاطره انگیز علیرضا طلیسچی با نام نباشی پیشم با کیفیت های عالی و خوب به همراه متن آهنگ در وبسایت موزیک ترین

شعر، تنظیم و ملودی: علیرضا طلیسچی ♩ میکس و مسترینگ: آرش پاکزاد

Download Exclusive Music By : « Alireza Talischi – Nabaashi Pisham » With Best Quality , Direct Links And Lyrics In MusicTarin

دانلود آهنگ علیرضا طلیسچی نباشی پیشم

متن آهنگ نباشی پیشم علیرضا طلیسچی

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

با اینکه؛ نمیـبینم دیگه! تو رو هرگز!…♯♫♪

دوباره نبــودنِ تو، توو زندگیم تاثیر گذاره…♯♫♪

آروم ترم… جز وقتی؛ داره بارون میـباره…♯♫♪

با اینکه؛ همه چی مثـلِ قبل؛ جور نیست!…♯♫♪

شعر، تنظیم و ملودی: علیرضا طلیسچی/

ولی خوشــبختیَم، دور نیست…♯♫♪

میرسه… یه روزی که یه نفر؛ جـات میاد که اندازه یِ تو، مغـرور نیست!!!…♯♫♪

نباشی پیشَم… سخـت میگذره، بی شَک…♯♫♪

اما باز، میشه تحمُّل کرد…♯♫♪

وب سایت موزیک ترین

خستم از دنیا… از مـنِ بی تو؛ از یه مُشت خاطره یِ بودن…♯♫♪

دیونه میشم… وقتی رو دیوار؛ نقشی از لبخندِ تو پیدا نیـست…♯♫♪

قدِ تو؛ هیچکی منو نَرنجوند…♯♫♪

حیفِ من! حیفِ این احــساس…!…♯♫♪

با اینکه چشمامو تَر کردی… ازت نمیخوام؛ که بَرگردی…♯♫♪

کسـی که با تو؛ دِل خوش میشه… دلش با همینا، خوش میشه…♯♫♪

میکس و مسترینگ: آرش پاکزاد/

با اینکه گرفتی! جون از من، ازت نمیخوام؛ که بیـای اصلا…♯♫♪

دلم نمـیخواد… که برگردی؛ بببن!! با دلم چکار کردی؟!؟!…♯♫♪

دنبالت میگشتم… سایه به سـایه…♯♫♪

حیرون و سرگردون… توو کوچه با یه نامه یِ قدیمی؛ تو رو هر روز صـدا کردم…♯♫♪

خسته و بی بال و پر سرد و سَــردرگُم… روزی هزار دفعه؛ بینِ این مَردم…♯♫♪

هر کی شـبیهِ تو بودُ… نگاه کردم!!!…♯♫♪

—–|●♯♩♪♫♬♬♫♪♩♯●|—–

کد آهنگ پیشواز ایرانسل نباشی پیشم

نباشی پیشم ۱: ۵۵۱۱۱۱۰۹

نباشی پیشم ۲: ۵۵۱۱۱۱۱۰

نباشی پیشم ۳: ۵۵۱۱۱۱۱۱

ارسال عدد مورد نظر به شماره ۷۵۷۵ برای فعالسازی

علیرضا طلیسچی نباشی پیشم

نوشته دانلود آهنگ علیرضا طلیسچی نباشی پیشم اولین بار در موزیک ترین / دانلود جدیدترین آهنگ ها. پدیدار شد.

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| استفاده کردن از یک چهره اینستاگرامی در یک مجموعه تلویزیونی تلویزیونی/ تجلیل از یک رادیویی قدیمی در فرهنگسرای ابن‌سینا- اخبار فرهنگی – اخبار تسنیم

به گفته خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

فرهنگسرای ابن‌سینا از “منوچهر آذری” تجلیل می‌کند

«شادخوان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی نهمین قسمت از مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله و صدا» هست که با محوریت ۶۰ سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری ساخته‌شده هست.

قسمت‌هایی از این مستند به خاطره گیم در ساختمان ارگ رادیو می‌گذرد، آذری از برنامه تلویزیونی “شبکه صفر”وارد برنامه‌های رادیویی شد و فعالیت خود را در رادیو ارگ شروع کرد.

در این مستند با همکاران قدیمی و خانواده این هنرمند مصاحبه شده هست و یادی فرهنگ مهرپرور زوج هنری منوچهر آذری و زنده‌یاد حسین عرفانی بازیگر و صدای ماندگار دوبله می شود.

منوچهر آذری بازیگر و گوینده رادیو فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر در دبیرستان و شرکت در مسابقات استانی شروع کرده و در همان وقت نیز با شادروان فرهنگ مهرپرور آشنا شد، وی یک سال در گروه هنر ملی زیر نظر عباس جوانمرد، بهرام بیضایی و نصرت کریمی آموزش تئاتر دید.

نخستین برنامه وی حسن خیاط‌باشی در سال ۱۳۵۴ در تلویزیون بود. پس از انقلاب وی فعالیت‌های خود را ادامه داد و به‌واسطه برنامه بسیار محبوب صبح جمعه با شما معروفیت و محبوبیت فراوانی به دست آورد.

رونمایی از«شادخوان» ساعت ۱۸:۱۵ در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود و ورود ازبرای عموم آزاد خواهد بود.

یک مجموعه تلویزیونی ۱۰۰ قسمتی روی آنتن رادیو

مجموعه تلویزیونی «هزار افسان» توسط سمیرا عباسی شکوهی براساس قصه‌های هزار و یک شب به نگارش و تنظیم درآمده و نخستین نمایش ۳۰۰ قسمتی در رادیو هست که تولید آن نزدیک به دو سال طول کشید و با نقش آفرینی بیش از ۵۰ هنرپیشه در رادیو نمایش تولید شده هست.

در این مجموعه تلویزیونی رادیویی هنرمندانی چون مهین نثری، فریبا طاهری، شهریار حمزیان، ماندانا محسنی، راضیه مومیوند، محمد رضا علی، مژگان عظیمی، بهرام سروری نژاد، محمد پورحسن، محمد یگانه، عباس توفیقی، حمید یزدانی، علی زرینی، عبدالعلی کمالی، عباس شادروان، بهادر ابراهیمی، سعید سلطانی، اسماعیل بختیاری، امین بختیاری و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند.

«هزار افسان» به تهیه‌کنندگی محمد مهاجر، صدابرداری: علی حاجی نوروزی و افکتوری: نرگس موسی پور هر روز ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

کدام ویژگی «کلیپ چک» را از سایر رقبای جشنواره جام‌جم مجزا می‌کند؟

 مجری برنامه «کلیپ چک» با اشاره به اهمیت جشنواره تلویزیونی جام جم از دلایل موفقیت این برنامه ورزشی گفت. عبدالله روا مجری برنامه «کلیپ چک» در خصوص ضرورت برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: برگزاری جشنواره انگیزه برنامه ساز‌ها را افزایش می‌دهد. تنها مشخصه‌ای که برنامه «کلیپ چک» را از سایر رقبای خود در این جشنواره مجزا می‌کند این هست که عوامل این برنامه به قصد لذت بردن از ساخت یک کار وارد شدند و با انگیزه مالی و کسب جایزه برنامه نساختند.

روا افزود: حرف‌های برنامه «کلیپ چک» از دل بود و به دل مخاطب نشست. تیم ما صادقانه و از سر عشق کار می‌کند و همین موضوع سبب استقبال مخاطب از این برنامه و عملکرد من به عنوان مجری شده هست.

وی در مورد زمانی که عوامل ازبرای تهیه یک قسمت از «کلیپ چک» می‌گذارند گفت: همیشه سوژه‌های قابل تحقیق با درون مایه طنز در ورزش وجود دارد و ازبرای ساخت یک قسمت از کلیپ چک ۴ تا ۵ روز در هفته باید وقت بگذاریم.

روا تصریح کرد: عوامل برنامه «کلیپ چک» با هدف جلب رضایت مخاطب کار می‌کنند و مدیران شبکه ورزش همیشه ما را همراهی و درک کردند و این همراهی و راهنمایی‌های مخاطبان به موفقیت و پویایی برنامه ما کمک کرده هست.

مجری برنامه «کلیپ چک» در آخر درمورد افزایش سطح کیفی برنامه‌های ورزشی اظهار داشت: مقدار زیادی از جذابیت‌های یک برنامه در پشت دوربین‌ها رقم می‌خورد و درصورتیکه یک گروه متخصص، فکور و طراح داشته باشیم و مدیران با برنامه همراهی کنند سطح کیفی برنامه‌ها افزایش پیدا می‌کند و به جذب مخاطب کمک بیشتری می‌شود.

جواد خواجوی مقابل دوربین مجموعه تلویزیونی «سرباز»

جواد خواجوی بازیگر تئاتر و چهره پرطرفدار فضای مجازی که مردم وی را به واسطه دوبله کلیپ‌های مختلف با لهجه مشهدی می‌شناسند، این روزها مقابل دوربین مجموعه تلویزیونی «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ایفای نقش می‌کند. این نخستین حضور خواجوی به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون هست.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سرباز» این روزها در لوکیشن پادگان دنبال می‌شود و بازیگرانی چون آرش مجیدی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، جواد خواجوی و… مقابل دوربین هستند. آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، کوروش تهامی، نیما شعبان نژاد، سیاوش خیرابی، علی هاشمی،‌ افسانه کمالی،‌ فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستبصری،محمدطاهر مقدم دوست، دریا بخشنده و … از بازیگران این مجموعه هستند.

«سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی عاشقانه‌ای حماسی هست که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ازبرای شبکه سه سیما تولید می‌شود.

این مجموعه تلویزیونی حکایت سرباز وظیفه ای به نام یحیی و همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش هست. در خلاصه قصه «سرباز» آمده هست:‌ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع.

«شوتبال» یک برنامه سرگرمی در شبکه نسیم

شوتبال برنامه‌ای هست مسابقه محور با حضور چهره های مشهور که فضایی شاد و طنزی را ازبرای مخاطب ایجاد می‌کند. برنامه تفریحی سرگرمی «شوتبال» توپ محور هست و ۸۰ درصد مسابقات که در برنامه وجود دارد به نوعی با توپ انجام می‌شود.

در«شوتبال» ۱۵ گیم مختلف وجود دارد که مهمانان برنامه با انتخاب قرعه، ۵ گیم را انتخاب می‌کنند و از۶۵۰ امتیازی که در نظر گرفته شده هست با هم به رقابت می‌پردازند. درصورتیکه مهمانان برنامه بتوانند از این ۶۵۰ امتیاز به ۴۵۰ امتیاز برسند در آخر برنامه، برنده جایزه نفیس «شوتبال» خواهند شد. پنجشنبه ساعت ۲۱ این برنامه میزبان دو بازیکن سرشناس فوتبال، علی علیپور و سیامک نعمتی هست. برنامه شوتبال به تهیه کنندگی مقداد مومن نژاد و با اجرای امیرحسین رستمی روزهای یکشنبه،سه شنبه و‌پنجشنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه نسیم می رود.

تئاتر فجر را در آی‌کلیپ دنبال کنید

ویژه‌ برنامه تئاتر فجر امسال با تهیه‌کنندگی روزبه رحیم‌نژاد هر شب در ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود. این ویژه ‌برنامه با اجرای محمودرضا قدیریان ازبرای کانال فارسی و اجرای نادیا پروانی ازبرای کانال آی‌فیلم۲ هر شب به‌مدت وقت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مخاطبان آی‌کلیپ را در جریان تئاتر فجر امسال قرار می‌دهد. این برنامه در کانال‌های انگلیسی و عربی آی‌کلیپ نیز با زیرنویس پخش می شود.

ویژه‌ برنامه تئانر فجر در چهار قسمت هر شب ساعت ۲۳:۳۰ به‌نمایش گذاشته می‌شود و تا  جمعه سوم اسفندماه ادامه دارد.

ایرانی‌های تازه تحریم شده مهمان «عصر» می‌شوند

هفته گذشته فهرست تازه تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۲ شرکت و ۹ فرد ایرانی منتشر شد. در این لیست نام نادر طالب‌زاده، همسرش و عوامل اجرایی کنفرانس افق نو به چشم می‌خورد. آمریکا با تصمیم جدیدش، کنفرانس افق نو را به بهانه فعالیت علیه رژیم صهیونیستی تحریم کرد.

غلامرضا منتظمی دبیر اجرایی کنفرانس افق نو هست که نامش در لیست تحریم‌های تازه آمریکا وجود دارد. منتظمی همراه با بیژن نوباوه و مرتضی غرقی مهمان «عصر» نادر طالب‌زاده هستند تا درمورد دلیل و ابعاد تحریم افق نو صحبت کنند. ۳ کارشناس میان‌المللی نیز با اسکایپ در این مصاحبه شرکت می‌کنند.

برنامه تلویزیونی عصر امشب از ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود.

«عاشقانه‌ای ازبرای سرباز وظیفه رحمت» از قاب آی‌کلیپ

این کلیپ سینمایی  محصول سال ۱۳۸۹  فردا شب ساعت ۲۱ روانه آنتن کانال فارسی این شبکه می‌شود. این کلیپ سینمایی را پوریا آذربایجانی کارگردانی کرده و احمد مهرانفر، آتیلا پسیانی، نیره فراهانی، حسین سلیمانی، مهران رجبی، محسن قاضی مرادی، نقی سیف جمالی، بهروز قادری و مانا گل‌محمدی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه قصه «عاشقانه‌ای ازبرای سرباز وظیفه رحمت» از این قرار هست: رحمت، سرباز جوان ازبرای گذراندان دوره مرخصی‌اش به تهران بازمی‌گردد. وی متوجه حقایق تازه‌ای درمورد نامزدش ریحانه می‌شود…

شبکه آی‌کلیپ که هر پنجشنبه کلیپ سینمایی ازبرای مخاطبانش پخش می‌کند، این هفته «عاشقانه‌ای ازبرای سرباز وظیفه رحمت» را انتخاب کرده هست. بازپخش این کلیپ در ساعت‌های ۰۵:۰۰ و ۱۳ روز پس خواهد بود.

نسل تازه مسابقه زنده تلویزیونی از امشب روی آنتن شبکه پنج

محسن سال افزون تهیه کننده “بر خط شو” در توضیح ساختار این مسابقه گفت: “بر خط شو” در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات عمومی در کنار، ایجاد فضای سرگرمی سالم و شاد ازبرای خانواده‌ها در ساعات شبانگاهی طراحی شده هست. این شکل از مسابقه ازبرای نخستین دفعه در تلویزیون طراحی و اجرا می‌شود که بینندگان می‌توانند همزمان با شرکت کننده تلفنی، از طریق اپلیکیشن برنامه (با استفاده کردن از تلفن همراه) به سوالات جواب بدهند و امتیاز بدست آورند و شانس شرکت به صورت تلفنی در برنامه را کسب کنند.

وی درمورد نحوه شرکت در این مسابقه بیان کرد: علاقه‌مندان ازبرای شرکت در مسابقه ” بر خط شو”  باید نام و نام خانوادگی خود را به شماره پیامک برنامه (۱۰۰۰۰۵۳۰) ارسال کنند. همچنین علاوه بر این روش، افرادی که بیشترین امتیاز هفتگی را در اپلیکیشن برنامه کسب نمایند علاوه بر شرکت در قرعه کشی، ازبرای شرکت در مسابقه انتخاب خواهند شد.

سال افزون درمورد مراحل مسابقه نیز اضافه کرد:  ” بر خط شو” دارای مراحل گوناگون و جذاب هست که جواب به سوالات عمومی – جورچین – پیدا کردن رابطه ها میان عبارات – حدس اطلاعات مربوط به کلیپ و … از قسمت های مختلف آن هست.

تهیه‌کننده مسابقه ” بر خط شو” درمورد جوائز برنامه گفت: جایزه این مسابقه متغیر هست، شرکت کننده براساس میزان موفقیت در انجام گیم ها امکان دستیابی به جوایز بیشتر را کسب می کند و با انتخاب از صندوق‌های جوایز می تواند، جایزه بیشتری دریافت کند. همچنین در آخر هفته از میان افرادی که بیشترین امتیاز هفتگی را از طریق جواب‌های صحیح در اپلیکیشن برنامه کسب کرده باشند جایزه نقدی اعطا می شود.

مسابقه تلفنی و زنده ” برخط شو” کاری از واحد پخش شبکه پنج سیما از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ مهمان خانه مخاطبان این شبکه می‌شود.

انتهای پیام/